Dolgozat, vélemény ( 5 évnél régebb)
A házasság
Hisszük, hogy a házasságot Isten szerezte,
hogy a házasfelek az õ szent akaratának megfelelõen, holtig tartó szeretetben
és hûségben, egymás örömére és támogatására éljenek1 és gyermekeket
neveljenek.2 Isten rendelésének az a házasság felel meg leginkább,
amelyet kölcsönös és tiszta vonzalom alapján, a Szentlélek vezetésére és az Ige
tanácsára figyelve, józan megfontolással köt meg a szellemi, lelki és testi
szempontokból egymáshoz illõ férfi és nõ.3
Az elválást - házasságtörés esetét kivéve -
Isten Igéje alapján megengedhetetlennek tartjuk.4 A házasságtörõk
nem mehetnek be Isten országába.5
Az elválás után magára maradt fél, volt
házastársának élete végéig lehetõleg ne kössön újabb házasságot.6
Elismerjük azonban, hogy "jobb házasságban élni, mint égni", ezért a
magára maradt fél újabb házasságkötését tudomásul vesszük.7
1
1Móz 1,27-28 . 1Móz 2,18 .
Péld 18,22 . Péld 19,14 . Péld 31,10;30-31 .
Préd 9,9 . ÉnÉn 8,6-7 . Mt 19,4-6 . 1Kor 7,2-5
. Ef 5,22-25;28-33 . Kol 3,18-19 . 1Tim 4,1-3 .
1Tim 5,14 . 1Pt 3,1-2;7
2
Zsolt 127,3 . Péld 22,6 .
Ef 6,4 . Jer 29,6
3
ÉnÉn 2,7 . Zsolt 25,12-13 .
3Móz 18,6 . 5Móz 7,3-4 . Péld 12,4 . 2Kor 6,14
4
Mal 2,15-16 . Mt 5,32 . Mk
10,2-12 . 1Kor 7,10-16
5
1Kor 6,16-19 . Gal 5,19;21 .
Ef 5,3-5 . Zsid 13,4 . Jel 21,8 . Jel 22,15
6
Róm 7,2-3
7
1Kor 7,9
Magyarorszagon az unio tagjai egysegesen ezekre az igekre alapozzak teologiajukat. A Wesselenyi utcai gyulekezetekben jelentos veszelyeket a kovetkezoket tartom: Tradicionalis gyulekezet reven a bezarodas a jol erezzuk magunkat egyutt magatartas veszelye fenyeget. Kialakult es jol osszeszokott csaladok kivanjak a gyulekezet meleget es szeretet igenyet fent tartani. Renovalo gyulekezet leven meg a gyulekezet futeset is megjavitottak. Ez Magyarorszagon nem kis teljesitmeny rengeteg templomban telen a fagyhalal fenyeget. Ezek ketsegkivul ertekek ez azonban nem valtoztat a kovetkezo tenyeken:
1. 1949 ota kedvezotlen erkolcsi es politikai kornyezet. (Korabban sem volt kedvezo, de napi szinten, kepmutatoan de jelen volt a hit politikai szinten eszkoz volt.)
2. A Wesselenyi utcai gyulekezetet 1972-1992 (1994) kozott olyan lelkipasztor vezette, akinek nem egyszer, nem ketszer a 20 ev alatt mondta a gyulekezet, hogy a gyakorlati teologia is ertek.
3. Nem eleg nekunk, hogy a vilag gyorsan valtozik egy egykori kalvinistahoz kozelebb allo gyulekezetbol luteranushoz (katolikushoz) kozelebb allo gyulekezetet szeretnenk letrehozni teljesen felesleges konfliktusokat idezve evvel elo a hazastarsak kozott.
4. Nevleg presbyter rendszeru gyulekezet, mely (inkabb az eloljarosag hibajabol Ennek a fent emlitett hibas megkozelites is oka) vezeto kozpontu melyet a lelkipasztor testesit meg.
5. Ezekbol kovetkezik, hogy a XXX YYY Gyulekezet novekedesi szempontbol tekintve 3. fazisu gyulekezetnek tekintem. Rendkivuli erteknek tekintem azonban, hogy szokatlanul eros kiscsoportokkal sokszor sokszinu szellemisseggel is megaldott kiscsoportokkal rendelkezik a wesselenyi utca. Ez ellentmondani is latszik az elobbieknek, de ez sajnos nem igy van. Ezek a csoportok zartak sokszor akaratuk ellenere szemelyhez kotodnek. (Rozsika Neni hetfoi csoportjai Tamas bacsi Mark csoportja Pistaista ifjusag es igy tovabb. Amit font sugarzott a lelkipasztor az lent is igaz sajnos. Hibai ellenere ezek a kis csoportok a gyulekezetnovekedes motorjai lehetnek.
6. 2008-ban lassan talan elmondhatjuk, hogy a gyulekezet generacios terkepe kezd az egeszsegeshez hasonlitani. 1992 oktobereben amikor eloszor jartam a gyulekezetben ez messze nem igy volt! Mindegyik korosztalynak szuksege lehet hazassaggondozasra erre a temara.
Eloszor mindenkeppen a fiatalokat keszitenem fel 12-16 eves korig. Jozsef Jakob tortenetet beszelnem at veluk avval a cellal, hogy kitartoak Istenhez huek maradjanak.
Cognitiv celnak mindenkeppen annak a megerteset tuznem ki celul, hogy van ertelme a keresztyen eletnek. Havi 4 alkalommal neznem meg veluk tovabba Lawrence Crabb nok es ferfiak c. konyvet is., de ezt a gyulekezet tobbi tagjanak is batran merem javasolni. Ennek a kovetkezo oka van: Nagyon jo effektiv, szellemi cel mindegyik generacional az onzes elleni harc. Ami igaz a hazassagban az igaz a szemelyek kozotti kapcsolatban is. Az onzes megolheti a kamaszok kinyilasat kapcsolataik kifejlodeset.
Elso honapban az elso negy fejezetet vennem at: Mi a baj a hazassagunkkal?, Oszinte szembenezes onmagunkkal?, Valodi problema? Nem lehetek ilyen rossz?. Masodik honapban: Meg lehet valtozni, Egy nehez kerdes, tenyleg van kulonbseg, Ferfiassag, noiesseg, Utak a szabadsagban megelt szerelemhez, kapcsolat teremtes ferfi es noi modja, oruljunk a kulonbsegeknek
Mezeshetek ekkor allnak be a csaladi szerepek a felek kozott. a teherhordozas a Galata level 6. resze az efezusi level 5:22-33 fontos lehet a fiatalok szamara.
Elso gyerek idoszaka a feleloseg vallalas es a lemondas korszaka ez az idoszak ebben kell segiteni a parokat> Fillipi level alapjan. Tinedzser korszak ez a kapcsolatok. Ures lakas a hazasparok ne hagyjak el magukat. Abraham es Sara tortenete ez.
Ezeket koveti majd a felkeszules idoszaka.
A hazassagrol szolo szellemi latasom a kovetkezo:
Nekem a teljes Bibliaban a legszebb a felaldozas egymasik szebb kesobbi celert. (Aki engedelmes maradt halalig, megpedig a keresztfanak halalaig. Filippi level 2.5).
A hazassag ebben az ertelemben a keresztyen elet egyik csucsa. Masokert valo elet egyik lehetosege, szeretnek jobban elni. Nem mindenkinek adatik meg, hogy Pal apostol legyen, de mintha Jezus Krisztus tudna errol.
Magyarorszagon az unio tagjai egysegesen ezekre az igekre alapozzak teologiajukat. A Wesselenyi utcai gyulekezetekben jelentos veszelyeket a kovetkezoket tartom: Tradicionalis gyulekezet reven a bezarodas a jol erezzuk magunkat egyutt magatartas veszelye fenyeget. Kialakult es jol osszeszokott csaladok kivanjak a gyulekezet meleget es szeretet igenyet fent tartani. Renovalo gyulekezet leven meg a gyulekezet futeset is megjavitottak. Ez Magyarorszagon nem kis teljesitmeny rengeteg templomban telen a fagyhalal fenyeget. Ezek ketsegkivul ertekek ez azonban nem valtoztat a kovetkezo tenyeken:
1. 1949 ota kedvezotlen erkolcsi es politikai kornyezet. (Korabban sem volt kedvezo, de napi szinten, kepmutatoan de jelen volt a hit politikai szinten eszkoz volt.)
2. A Wesselenyi utcai gyulekezetet 1972-1992 (1994) kozott olyan lelkipasztor vezette, akinek nem egyszer, nem ketszer a 20 ev alatt mondta a gyulekezet, hogy a gyakorlati teologia is ertek.
3. Nem eleg nekunk, hogy a vilag gyorsan valtozik egy egykori kalvinistahoz kozelebb allo gyulekezetbol luteranushoz (katolikushoz) kozelebb allo gyulekezetet szeretnenk letrehozni teljesen felesleges konfliktusokat idezve evvel elo a hazastarsak kozott.
4. Nevleg presbyter rendszeru gyulekezet, mely (inkabb az eloljarosag hibajabol Ennek a fent emlitett hibas megkozelites is oka) vezeto kozpontu melyet a lelkipasztor testesit meg.
5. Ezekbol kovetkezik, hogy a XXX YYY Gyulekezet novekedesi szempontbol tekintve 3. fazisu gyulekezetnek tekintem. Rendkivuli erteknek tekintem azonban, hogy szokatlanul eros kiscsoportokkal sokszor sokszinu szellemisseggel is megaldott kiscsoportokkal rendelkezik a wesselenyi utca. Ez ellentmondani is latszik az elobbieknek, de ez sajnos nem igy van. Ezek a csoportok zartak sokszor akaratuk ellenere szemelyhez kotodnek. (Rozsika Neni hetfoi csoportjai Tamas bacsi Mark csoportja Pistaista ifjusag es igy tovabb. Amit font sugarzott a lelkipasztor az lent is igaz sajnos. Hibai ellenere ezek a kis csoportok a gyulekezetnovekedes motorjai lehetnek.
6. 2008-ban lassan talan elmondhatjuk, hogy a gyulekezet generacios terkepe kezd az egeszsegeshez hasonlitani. 1992 oktobereben amikor eloszor jartam a gyulekezetben ez messze nem igy volt! Mindegyik korosztalynak szuksege lehet hazassaggondozasra erre a temara.
Eloszor mindenkeppen a fiatalokat keszitenem fel 12-16 eves korig. Jozsef Jakob tortenetet beszelnem at veluk avval a cellal, hogy kitartoak Istenhez huek maradjanak.
Cognitiv celnak mindenkeppen annak a megerteset tuznem ki celul, hogy van ertelme a keresztyen eletnek. Havi 4 alkalommal neznem meg veluk tovabba Lawrence Crabb nok es ferfiak c. konyvet is., de ezt a gyulekezet tobbi tagjanak is batran merem javasolni. Ennek a kovetkezo oka van: Nagyon jo effektiv, szellemi cel mindegyik generacional az onzes elleni harc. Ami igaz a hazassagban az igaz a szemelyek kozotti kapcsolatban is. Az onzes megolheti a kamaszok kinyilasat kapcsolataik kifejlodeset.
Elso honapban az elso negy fejezetet vennem at: Mi a baj a hazassagunkkal?, Oszinte szembenezes onmagunkkal?, Valodi problema? Nem lehetek ilyen rossz?. Masodik honapban: Meg lehet valtozni, Egy nehez kerdes, tenyleg van kulonbseg, Ferfiassag, noiesseg, Utak a szabadsagban megelt szerelemhez, kapcsolat teremtes ferfi es noi modja, oruljunk a kulonbsegeknek
Mezeshetek ekkor allnak be a csaladi szerepek a felek kozott. a teherhordozas a Galata level 6. resze az efezusi level 5:22-33 fontos lehet a fiatalok szamara.
Elso gyerek idoszaka a feleloseg vallalas es a lemondas korszaka ez az idoszak ebben kell segiteni a parokat> Fillipi level alapjan. Tinedzser korszak ez a kapcsolatok. Ures lakas a hazasparok ne hagyjak el magukat. Abraham es Sara tortenete ez.
Ezeket koveti majd a felkeszules idoszaka.
A hazassagrol szolo szellemi latasom a kovetkezo:
Nekem a teljes Bibliaban a legszebb a felaldozas egymasik szebb kesobbi celert. (Aki engedelmes maradt halalig, megpedig a keresztfanak halalaig. Filippi level 2.5).
A hazassag ebben az ertelemben a keresztyen elet egyik csucsa. Masokert valo elet egyik lehetosege, szeretnek jobban elni. Nem mindenkinek adatik meg, hogy Pal apostol legyen, de mintha Jezus Krisztus tudna errol.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése