Hasonló tartalom

2012. július 19., csütörtök

Ezt így éreztem Kárpátalján



Kárpátaljai beszámolók és tapasztalatok


1. 2012. július 12-16 között Kárpátalján, Munkácson jártam. Magyarországon alakuló rétegmisszióról is hallgathattam (cigány misszió) beszámolókat. Csendes napon voltam egyik melynek témája halálból az életre (Ószövetségi életváltozások megtérések alapján). Pl.: Jákob élete, hogyan lett Jákobból Izrael. Fantasztikus élmény volt látnom a Munkácsy várat és a Vereckei hágót. 2. Döbbenetes, de hasznos tapasztalatok a, Nem igaz az állítás, hogy a teljes kárpát-medence népei a magyaroknak köszönheti a baptista létét. Ukrajnában kéretik mutatni magyar alapítású rutén nyelvű gyülekezetet, Trianon előtt, pedig az összes nagy-magyarországi nemzetiség gyűlölte a magyarokat egyedül a rutén nem. A magyarokat szeretjük, mondják, de keresztyének a kisujjukat sem mozdították értünk. Ez „érthető” rutének görög szertartású pápisták („nagyon máááss”). b, Illetlen viselkedési formák. Felhívnám a „illetékesisták jól forgók” figyelmét, hogy az igaz Magyarországi Baptista Egyház arminista alapon áll, de a világ baptistái kálvini alapon állnak. Ez azért fontos, mert a II. Világháború után olyan református gyülekezettel voltak össze zárva amelynek Kievi/Észak-Amerikai gyökerei voltak. Nem illik kálvinistázni. Ha megjelenik, egy segélyszervezet arról sokat elárul, hogy sáfára gondnoka vagy vagyonkezelője van. Minden tiszteletem az övék ezzel együtt. c. Találkoztam atom szakember fizikusokkal és nem Króó Norbertnek hívták 60 éves és a fia is atomos fizikus. d. Miért van ma is rutén helyzet Magyarországon? Nem tudom…, Ez a beszélgetés segíthet: A Fiatal 35 éves Gyerekkoromban cukros kenyéren éltünk, de Munkácson 15000 munkahely volt. B fiatal igaz most csak 3000 van, de ha éppen van, munkám nem szűkölködöm. A fiatal: nagyobb volt a stabilitás. B fiatal: Miért mondod ezt a te apádnak elit munkahelye volt. Sokszor éltem cukros kenyéren. Magyarországon is azt látom, ha arra kerülnek sor az 1500as Ladás más, mint az 1200 es Ladás, de hát ez mindig is így volt. Nem a szegény sírja vissza a rendszert. Akinek, pedig hiányzik, az Olaszország elleni hadgyakorlat álmodozzon, róla csak azt nem tudom, hogy akkor miért álmodik ébredésről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése