Hasonló tartalom

2011. december 3., szombat

Hatalom vagy evangélium(VI-XIII. század

(wikipépédia
Cluny
A 6. századtól kezdve a legtöbb kolostorok a nyugati volt a bencés rend . Miatt szigorúbb betartása egy megreformált bencés szabályt , az apátság a cluny lett elismert vezetője a nyugati szerzetesség a későbbi 10. században. Cluny létre egy nagy, összevont sorrendjét az adminisztrátorok a kiegészítő házak szolgált képviselők az apát Cluny és válaszolt neki. A Cluniac szellem volt, élénkítő hatással a normann templom tetőpontján második felétől a 10. század a korai 12 .
[ szerkesztés ] Citeaux


Bernard Clairvaux , a középkori megvilágított kéziratot .
A következő hullám a szerzetesi reform jött a ciszterci Mozgalom . Az első ciszterci apátság alapította 1098-ban, a Citeaux Abbey . A vitaindító ciszterci élet visszatérést szó betartása a bencés szabály , elutasítva a fejlesztések a bencések . A legszembetűnőbb jellemzője a reform volt visszatérni a kézi munka, és különösen a helyszíni munkát. Ihlette Bernard Clairvaux , az elsődleges építője a ciszterciek, lettek a fő ereje a technológiai diffúzió a középkori Európában. Végére a 12. század a ciszterci házak számozott 500, és a magassága a 15. században a megrendelés azt állította, hogy közel 750 ház. A legtöbb ilyen épült érintetlen területek, és nagy szerepet játszott abban, hogy az elszigetelt Európa egyes részein a gazdasági művelés.
[ szerkesztés ] kolduló rendek
A harmadik szint a szerzetesi reform által biztosított létrehozását a kolduló rendek. Általánosan ismert szerzetesek, koldusok alatt élnek szerzetesi szabály hagyományos fogadalmat a szegénység tisztaság és az engedelmesség, de hangsúlyozzák, prédikáció, missziós tevékenység és az oktatás, egy eldugott kolostorban. Elején a 12. században , a ferences rend által létrehozott követői Assisi Szent Ferenc , és azt követően a dominikánus rend indult a Szent Dominic .
[ szerkesztés ] beiktatása ellentmondások
Fő cikk: beiktatása ellentmondások


Henry IV kapujában Canossa, August von Heyden
A beiktatási küzdelem , vagy a Lay invesztitúra vita volt a legjelentősebb konfliktus a világi és egyházi hatáskörét középkori Európában . Úgy kezdődött, mint a vita a 11. század között a római császár Henrik IV , és Gergely pápa VII kapcsolatban, aki kijelöli a püspökök ( beiktatása ). A végén laikus invesztitúra azzal fenyegetőzött, hogy olcsóbb volt a hatalom a Birodalom és a ambícióit nemesek javára egyház reformját.
Püspökök gyűjtött bevételek birtokok társulnak a püspökség. Nemesek, akik tartott területek (fiefdoms) örökletesen átadott földeket a saját családja. Mivel azonban a püspökök nem volt törvényes gyermek, amikor a püspök meghalt, ez volt a király joga kinevezni utódját. Tehát, míg a király kis mértékben veszik megelőzésében nemesek szerezhet hatalmas területen keresztül öröklés és a dinasztikus házasságok, a király tudta tartani gondos ellenőrzése földek alatt a domain az ő püspökök. Kings is ad püspökség tagjai nemesi családok, akiknek barátságát akarta biztosítani. Továbbá, ha a király elhagyta a püspökség megüresedett, majd összegyűjtötte a rendek bevételeit mindaddig, amíg a püspök nevezte ki, amikor elvileg volt visszafizetni a bevételeit. A infrequence Ennek visszafizetés nyilvánvalóan vitákat gerjeszt. Az egyház szerette volna, hogy vessen véget a laikus beiktatása miatt a potenciális korrupció, nem csak üres lát, hanem más gyakorlatokat, mint például Simony . Így a beiktatási Verseny része volt az egyház megpróbálja megreformálni a püspökség és a jobb lelkipásztori .
Gergely pápa VII kibocsátó Dictatus Papae , amely kijelentette, hogy a pápa önmagában kinevezni vagy tanúsít püspökök, vagy lefordítani őket, hogy más látja. Henry IV elutasította a rendelet vezet a kiközösítés és a hercegi lázadás, végül Henry kapott feloldozást után drámai nyilvános vezeklést mezítláb alpesi hó és köpenyes egy hairshirt (lásd Séta Canossa ), bár a lázadás és a konfliktus a beiktatási folytatódott. Hasonlóképpen, egy hasonló vita fordult elő Angliában között Henrik király I és St. Anselm , Canterbury érseke, mint beiktatása és egyházi bevételek által gyűjtött, a király alatt püspöki üresedés. Az angol vita volt megoldott a konkordátum London, 1107, ahol a király lemondott állítják, hogy fektessenek püspököket, de továbbra is szükség esküt a hûbéreskü tőlük fel a választásokon. Ez volt a részleges modell a konkordátum a Worms (Pactum Calixtinum), amely megszűnt a császári invesztitúra vitás kompromisszum lehetővé tette, hogy a világi hatóságok bizonyos mértékű ellenőrzés, de megadta a kiválasztott püspököket, hogy a székesegyház kanonoki . A szimbólum a kompromisszum, laikus hatóságok befektetett püspökök együtt világi hatóság által szimbolizált lándzsát, és az egyházi hatóságok befektetett püspökök azok szellemi hatalom jelképe a gyűrű és a személyzetet .
[ szerkesztés ] A középkori inkvizíció
A középkori inkvizíció egy sor Inquisitions ( római katolikus egyházi szervezetek feladata elnyomja eretnekség ) körül 1184, beleértve a püspöki inkvizíció (1184-1230ban), és később a pápai inkvizíció (1230ban). Ez válasz volt a mozgás Európában úgy hitehagyott , vagy eretnek a nyugati katolicizmus , különösen a katharok és a Waldensians Dél-Franciaországban és Észak-Olaszországban. Ezek voltak az első inkvizíció mozgások sok, hogy követni fogja. A inquisitions együtt a albigens Crusade meglehetősen sikeresen véget eretnekség.


Keresztény mozgalom Bulgáriában és Görögországban
[ szerkesztés ] átalakítása a skandinávok
Korai evangelizáció Skandináviában indult a Ansgar , érsek Bremen , "apostol az észak". Ansgar, a született Amiens -ben elküldte egy csapat szerzetesek Jütland Dániában mintegy 820 idején a pro-keresztény Jutish király, Harald Klak. A küldetés csak részben sikeres, és Ansgar vissza két évvel később Németországba, miután Harald már kiszorították az ő királyságát. A 829 Ansgar ment Birka a tó Mälaren , Svédország, az ő segédje szerzetes Witmar, és egy kis gyülekezet alakult 831, amely tartalmazza a király saját steward Hergeir. Conversion lassú volt, de a legtöbb skandináv földeket csak teljesen Christianised idején uralkodók, mint a Szent Canute IV Dánia és Olaf én Norvégia követő években AD 1000.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése