Hasonló tartalom

2012. október 18., csütörtök

Krisztus, kábítószer szex, Románia egyik misszionáriusa



Tudjuk pedig, hogy azoknak,
AKIK ISTENT SZERETIK,
minden javukra van. Róma 8:28

 




Írom, írom ezt...
  
Alkohol, szex, kábítószer

1995. május 16-án járt nálunk Urs Roth testvérünk Svájcból, akivel beszélgettem s megtudtam tőle, hogy valamikor kábítószerezett. Gondoltam, hogy felteszek egy pár kérdést, hogy megismerhessük azt a csodálatos szabadulást, amit Isten kegyelméből átélhetett.
Kedves Urs, beszélnél-e az életedről?
1968-ban születtem, s mikor 4 éves voltam már akkor otthon családi veszekedést láttam és ez mindig sok problémát okozott számomra. Sokat gondolkoztam az élet értelmén. 6 éves koromban gyógyszereket vettem be, mert meg akartam halni. Szüleim elváltak és én édesanyámnál maradtam, de mindig apámmal szerettem volna lakni. Köztünk gyerekek között is mindig viszály uralkodott. Rossz tanuló voltam, mert engem ezek a családi viszonyok foglalkoztattak. 14 évesen elkezdtem inni, később kábítószerezni.
Milyen kábítószer használtál, s hogyan jutottál hozzá? Egyáltalán könnyű-e Svájcban kábítószerhez jutni?
Hasist szívtam, amit az utcán fekete piacon szereztem be. Ez számomra nem volt probléma. Mindig több és több alkoholra és kábítószerre volt szükségem, hogy felejtsek. Mivel nem volt pénzem, így loptam, egyes helyekre betörtem, s volt olyan is, hogy emiatt bírósági ügyem lett.
Voltál börtönben is?
Nem, ott nem voltam. Mivel otthon sem szeretetet, sem védettséget nem kaptam, így ezt emberektől vártam. Foglalkoztam nőkkel és férfiakkal is.
Ezt hogyan érted?
Szexuális kapcsolatban voltam velük, de mindig csalódtam és egyre több alkoholt és kábítószert használtam. Az okkultizmusban próbáltam megkapaszkodni illetve a sátánimádásban.
Mit értesz sátánimádáson? Talán csatlakoztál egy szektához?
Nem, ezt otthon egyedül csináltam. A drogok miatt elveszítettem barátaimat, és ezért kezdtem el a Sátánt imádni.
Honnan tudtad, hogy van Sátán?
Egyrészt úgy gondolkoztam, ha van Isten, akkor kell lenni Sátánnak is. Másrészt, sok hard-rock zenét hallgattam, és ott is a Sátánt imádták. Magamat gyűlöltem. Volt olyan, hogy kezembe vettem a pisztolyt miközben a tükör előtt álltam és megátkoztam magam (Később megtudtam, hogy a pisztolyban nem volt golyó - riporter). Mivel nem dolgoztam, ezért újra szembekerültem a rendőrséggel. Csekken más neve alatt pénzt vettem fel.
Nem volt ez nehéz?
Nem, ez aránylag könnyű volt, csak oda kellett figyelni. A rendőrség elfogott, és elítélt, de minden alkalommal kiengedtek. Így életem egyre rosszabb lett, és süllyedtem lefelé. Aztán heroinnal próbálkoztam, mert meg akartam halni. Volt olyan, amikor utcára kerültem emiatt, vagy éppen a kórházba. Segítséget kerestem, és így elmentem egy keresztyén terápiára. Ekkor már 22 éves voltam. Úgy gondoltam, hogy a keresztyének majd kifizetik adósságaimat, és folytathatom tovább akkori életem. Előtte senkit nem találtam, aki velem törődött. A keresztyének elfogadtak úgy, ahogy voltam. Segítettek nekem, hogy normálisan élhessek. A két éven át tartó terápián sok mindent hallottam Jézusról. Megismertem Őt, és így megtaláltam életem értelmét.
Szeretnél-e még elmondani valamit?
(Egy kis gondolkozás után) Igen. Az élet nemcsak "halleluja" - ból áll. Vannak nehéz percek, pillanatok illetve időszakok életünkben. Jézussal az élet egy minőségi változást hoz. Megéri a nehézségek ellenére mindig igent mondani Neki.
Most mivel foglalkozol?
Svájcban élek, és gyakran utazom Romániába. Egyrészt szívesen autózok, és van lehetőségem Romániában embereken segíteni. Ott egészen más problémájuk van az embereknek, mint Svájcban. Nálunk a legtöbb embernek az a problémája, hogy jobb autót vegyen, de ez másként van Romániában. Ott inkább élelmiszerre, és ruhára van szükségük az embereknek.
Van-e értelme, hogy Te gyakran utazol Romániába csak azért, hogy másoknak segíts?
Ez számomra érdekes munka, és nagy öröm az, ha láthatom mennyire tudnak örülni például egy pulóveren.
Miből élsz? Kapsz-e ezért fizetést?
Nem kapok, de Isten mindig gondoskodik rólam. A Bibliában Máté 6-ban azt olvashatjuk: "Ne aggodalmaskodjatok a ti életetek felől, mit egyetek és mit igyatok; sem a ti testetek felől, mibe öltözködjetek. Avagy nem több-é az élet, hogynem az eledel és a test hogynem az öltözet? Tekintsetek az égi madarakra, hogy nem vetnek, nem aratnak, sem csűrbe nem takarnak; és a ti mennyei Atyátok eltartja azokat. Nem sokkal különbek vagytok azoknál?" Ez az Ige jár mindig az eszemben.
Köszönöm ezt az érdekes beszámolót és Isten áldását kívánom életedre!
A riportot készítette: Komoróczy Gábor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése