Hasonló tartalom

2012. október 6., szombat

Mt 5,1-3 Bevezetés Krisztus programja

Mt 5,1-3 Hegyi beszéd Jézus Krisztus programja Bevezetés Mt, 5,1-2 Amikor: Jézus Krisztus ( aki, amikor rendelt időben), mint a próféták maga köré gyűjtötte első tanítványait, és élt az az beteget gyógyítot tanított, jött egy pillanatnat na ez az amikor. (Spontán vagy mégsem?) Bevezetés Mt 5,1 Meglátta eddig is ezt tette nem csak nézett látott felismerte a visio az az a látás a jövő már jelen Jézus Krisztus látja a sokaságot és ezzel Istennek engedelmes (programját üdvtervét tölti be). Leült ne menjünk bele a szerzőségbe a szerzőség problémája nem oldja meg a részletek emlékét. Akik a szöveget írták emlékekig visszavezethető dolgokat történést írtak.( A golgota lehetne fantázia, de a másik ember személy emléke nem. (Akkor, amikor), elhelyezkedett és látott odamentek tanítványai és a szóból tanítás lett. (Amikorban vagy), helyeden vagy problémáid vannak amikor azt csinálod amit kell. Van alapod a mélyfúrásra Isten előtt szólsz, amikor szólni kell, leülsz, amikor leülni kell. Kérdezzel, amikor kérdezni válaszolsz, amikor kérdeznek és nálad a válaszok. Megvárod a tanítványokat míg leülnek, Jézus a hegyre ment, de nem hagyta ki a tanításból az apostolokat nekik szólt nekik is szólt. Akkor, amikor ideje volt. Felvetődik kérdés Istenhez csak amikorban szólhatunk amikor Isten szemében helyünkön vagyunk. A mélyfúrásnak mindig ideje van, Jézus Krisztus úgy vár, ahogy vagy, de a mondat végén vessző van. Ez a világ úgy fogad el ahogy vagy úgy használ, ahogy tud. Tudomásul veszi ennyit tud kihozni belőled, azt állítja elfogad, hiszen használni akar. Mivel saját céljaira akar használni, (ami nem lenne baj ha lenne hozzá jogalapja, de nincs) kihasználás lesz belőle. Isten úgy hív ahogy vagy elfogad, ahogy vagy ő nem hazudja azt, hogy változtatni nem akar rajtad. Ebben a világban azt mondják nekünk, egyéniség vagy közben, be mész munkalyedre tárgyiasulsz, mint egy élettelen tulajdonná válsz. A világ mélyen hallgat arról tulajdon vagy. Isten soha nem mondta azt, hogy nem vagy tulajdon az ő tulajdonna vagy, királyi gyermeke tulajdona, de van ahhoz jogalapja, hogy formáljon téged. A világ és a világura nem kérdezi meg formálhat rabszolgávvá tesz. Isten megkérdezi és első szülött fiú gyermekké herceggé tesz, de formálni akar. Isten nem fog mélyfúrást tenni, ha valós jogalapja vitatott, nem rabszolgát akar, de ettől még jogalapja van a teremtés által. Ő az igazság birtokosa védelmezettje nem a társadalom nem is az egyház. Légy a helyeden rendelt helyeden cselekedj szólj és fordítva. Jézus Krisztus ebben az értelemben volt a helyén mondott ige. Amikorra, akkorral válaszolunk, az ember akkor lehet boldog amikor a helyén van. Isten szándéka, hogy az ember teljes életet éljen. El ne távozzék e törvénynek könyve a te szádtól, hanem gondolkodjál arról éjjel és nappal, hogy vigyázz és mindent úgy cselekedjél, a mint írva van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te utaidon és akkor boldogulsz. Isten a keskenyúton békesség az emberi és isteni közösség szeretet jog, harmonia útján járat (járatna minket. Mt 5,3 Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyekországa. Jajj de nehéz mondat, ha megfejtjük mi az, hogy lelki szegény mégis milyen egyszerű. Lelki szegény: adott egy 10 éves kisfiú. Anya apa elvált, de él. Apa szegény, anya gazdag, de kevésbé alkalmas a gyereknevelésre. Tételezzük fel a gyerek dönthet. Anyát választja. Eltelik 1 év a gyerek vissza menne, de nem mehet. Tételezzük fel legalább útólag a gyerek jó ítélőképességű. Felteszi a kérdést, igen ártottam apának anyának, de leginkább önmagamnak. Ha az ember önmagánanak árt megveti királyi rangját. A példabeszédek könyve azt mondja: Péld 15,17 Jobb a paréjnak étele, a hol szeretet van, mint a hízlalt ökör, a hol van gyűlölség. Sokszor boldogabb paréj, mint az ökör, sőt irigy is tud lenni az ökör de mindegy. Paréj gaz vagyunk, de örökössé válhatunk ez ígéret és kötelesség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése